dinsdag 9 april 2019

Boerenkool oogsten en invriezen

Ik wil mijn boerenkool gaan oogsten , moet ik deze nu blancheren of kan ik dit rauw (nadat ik het gewassen heb) in de vriezer . In België wordt boerenkool ook wel krulkool genoemd. Doordat je boerenkool ook in de winter kunt oogsten , is invriezen niet nodig. Zet de verse boerenkool dan een tijdje in zout water.


Je kunt boerenkool ook invriezen. Mijn boerenkool is aardig de lucht in geschoten en lijkt mij klaar om gegeten te.

Palmkool, invriezen , wecken, anders? Blanceren of rauw de vriezer in aug. Als er geen vorst is, kun je de boerenkool na het oogsten ook nog even een paar. Als de boerenkool voor het invriezen eventjes blancheert, kun je het tot wel . U kunt boerenkool ook invriezen , bij voorkeur in de maanden oktober . Hoe lang moet boerenkool koken, hoe moet je stamppot maken en welke recepten zijn er verder?


Na het invriezen gaat opwarmen heel snel. Boerenkool is een echte wintergroente.

Tot in maart kun je nog prima boerenkool oogsten en eventueel invriezen. Kan ik deze ook in september oogsten ( invriezen ) of is het echt belangrijk dat ik . Zijn twee nachtjes vrieskou voldoende om de boerenkool beter te doen smaken? Het lijkt wel dat het invriezen hetzelfde doet als dat de vorst erover is geweest. Spinazie oogst ik ook nauwelijks als ik ze niet afdek. Snijd de kern eruit, want deze is taai en niet lekker en snijd de bladeren in reepjes.


Bij sommige planten betekent oogsten dat je de hele plant uit de grond trekt zoals bij uien, bieten, rapen en knollen. Zeker de oogstfeesten in het noorden van het lan in de gebieden waar deze groente. Een paar minuten (drie) blancheren, uitlaten lekken en dan invriezen. Heb gehoord dat het invriezen van aardappels niet echt een succes is,. Het is in ieder geval wel gebruikelijk om pas te oogsten als er vorst . Ronald Herbert uit Zeewolde teelt samen met zijn broer Jan de boerenkool voor GIJS.


Ook kun je de boerenkool kort blancheren en hierna invriezen. Op deze manier is de boerenkool wel tot maanden houdbaar. Als de vorst in het land is dan betekent dat traditioneel verse boerenkool eten uit de moestuin.


Maar hoe zit het eigenlijk met boerenkool en . Oogst alleen boerenkool met . Het leukste en lekkerste is natuurlijk zelf boerenkool kweken.

Herfstrassen zijn minder bestand tegen kou en kun je eerder oogsten. Door invriezen gaat de kwaliteit van groenten niet achteruit. Het invriezen van sperziebonen is een echt weekendklusje, we zijn er best.


Een gedeelte van de zomer- en herfstoogst kunt u invriezen voor de winter,. Alle informatie die u nodig heeft voor. Bij het oogsten wordt (een deel van) het blad geoogst, de plant cre? Het is een hele kunst om groenten op het juiste moment te oogsten.


Behalve boerenkool en spruitjes, deze smaken juist lekkerder als de vorst erover is geweest. Invriezen is nog beter, zeker als je dit direct na het oogsten doet. Bij latere uitzaai kunt u oogsten vanaf oktober tot ver in de winter.


Na een vorstperiode (of invriezen ) zal een typische milde koolsmaak ontstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts