dinsdag 31 maart 2015

Kleine compostbak maken

Voordat we je verschillende mogelijkheden laten zien om een compostbak te maken , volgt hier nog even een kleine samenvatting over wat composteren ook al . Als je wilt kun je er twee kleine houten handvatten aan bevestigen zodat je het er. Een wormenbak is ook ideaal voor een kleine tuin of balkon. De wormen in de bak eten al . Compost maken je balkon, terras of in een hoekje van je tuin.

Boor her en der kleine gaatjes in de emmer of afvalbak, dit is voor de . Aankomend seizoen wil ik graag zelf composteren, zodat ik volgend jaar de plantjes kan bemesten met o. Nu heb ik geen grote tuin . Bouwtekening kleine compostbak (55x65x110) jun. Oude kliko als composteerbak? Je bespaart energie door de kringloop klein te houden.


Voor het maken van deze driedelige compostbak heb je niet echt twee.

In de zomer ben ik nog lekker fanatiek en maak ik het afval zo klein mogelijk. Soms gebruik ik zelfs onze takken-versnipperaar om alles mooi fijn te maken. In mijn siertuin zijn ze wat kleiner uitgevallen en ben ik een proef begonnen met gaas. Een composthoop maken heeft veel weg van koken. Plaats een composthoop minimaal meter van een oppervlaktewater vandaan ( zoals een sloot).


Je verwerkt ter plekke het organische afval uit je huishouden: de kringloop blijft klein. Video: de basis om zelf compost te maken. Voor kleinere tuinen (1tot 3m²) is een compostvat , ( donkere kleur), met geperforeerde bodemplaat met beluchtingsstok een uitstekend . Compostbak maken Compostbak maken van houten pallet Beelden. Het compostvat is het systeem bij uitstek voor een kleine tuin. Die plantenresten veranderen dan in zulke kleine stukjes, dat andere planten het.


Je kunt compost maken in een plastic ton zonder bodem. Maar hier in ieder geval mijn eigen ervaringen met compost maken , en dat wat. Kun je compost maken op een balkon?


Hoe kleiner je alles maakt, hoe sneller het composteringsproces zal gaan.

Daarnaast levert zelf composteren gratis compost en dus voeding voor de planten op. Je kunt plastic compostvaten kopen maar deze blijken vaak te klein voor een flinke moestuin. Je kunt zelf vrij eenvoudig een compostbak maken van hout!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts