woensdag 11 juni 2014

Wolluis orchidee

De wolluis is niet kieskeurig en kan op alle kamerplanten worden aangetroffen, er zijn echter enkele categorieën extra gevoelig. Dit zijn: de Ananas, orchideeën ,. Hallo,ik heb al meer dan een jaar wolluis op mijn orchideeën ! Wolluis op vetplanten cactussen en orchideen posts sep. De planten hebben bijna altijd wolluis wat ik weghaal met spiritus en zeep. Zou het kunnen komen doordat de Phalaenopsis planten op de .

Mijn orchideeën zitten vol met witte beestjes en ook plakkerige stippen. Trouwens wolluis komt voor op plaatsen waar het heel droge lucht is. U kan beter uw orchideeen wekelijks (en in de winter om de dag) licht . Wat kunt u doen tegen Wolluis ? U neemt gram admire en . Wolluis is de naam van insecten uit de familie Pseudococcidae.


De vrouwtjes beschikken in tegenstelling tot andere soorten schildluizen niet over een . Bekijk alle reacties via groeninfo.

Deze ongedierte zijn te bestrijden met biologische . Nog een andere vraag heb een phalaenopsis kenneth schubert (blauwe) bij thuiskomst diagnostiseerden we wolluis manueel verwijderen met . Wolluis kan zowel bij tuinplanten als bij kamerplanten een ware plaag vormen. Wolluizen zijn evenals schild- en dopluizen moeilijk te bestrijden omdat ze zich. Waaraan kan je wolluizen herkennen?


Ik heb orchideeën in de vensterbank staan die allemaal prachtig. Het zou kunnen dat uw Orchidee te maken krijgt met wolluis. Deze wolluis komt ook in ander sierge-. Ik heb nogal wat last van wolluis op mijn orchideeën. Ik ben een vensterbankkweker en heb dus geen grote aantallen.


Ik ben net tot de ontdekking gekomen dat mijn orchidee last heeft van wolluis. Beste vrienden,Wij hebben enkele orchidee planten,nu staan ze. Sinds dit jaar is de gewasbescherming geïntegreerd. Exotische planten voor tuin en terras, kamerplanten, orchideeën ,. Wolluizen lijken op schildluizen, hetzij wollige witte pluisjes, maar zij . Giet het water voor de orchidee niet in het hart van de plant, maar juist op de aarde.


De meest voorkomende soorten ongedierte zijn wolluis , schildluis, spint , . Gebruik in plaats daarvan biologische bestrijdingsmiddelen.

Orchideeën zijn erg gevoelig voor wolluis , vervelend ongedierte dat schadelijk kan zijn voor de . Dendrobium nobile, een epifytische orchidee. Als je nog nooit eerder een orchidee hebt geha is het verzorgen van de plant in het begin een flinke. Dop luis of wolluis is erg hardnekkig.


ECOstyle Promanal-R - Spray tegen spint, wolluis , dopluis en schildluis. Dit product heb ik aangekocht voor het bestrijden van wolluis op een 4-tal orchideeën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts