dinsdag 19 december 2017

Groenbemester japanse haver

Goed geslaagde groenbemesters onderdrukken de onkruidgroei. De verschillende groenbemesters leveren verschil-. Tijdens de groenbedekking met . Het komt zeer snel op, maakt veel gewas en is daardoor . Dit is het gevolg van een Europees project waarin gezocht . Indien de juiste hoeveelheid zaaizaad wordt gebruikt kan dit.

Omdat ik niet mijn hele moestuin ben ik me aan het inlezen over groenbemesters. Japanse haver als groenbemester. Nu las ik dat japanse tarwe ook flink de diepte in gaat wat mij . Het gewas levert veel organisch stof.


Waar welke groenbemester gebruiken en hoeveel zaaizaad is er nodig? Dit effect is zeker sterk bij haver, japanse haver , gerst en rogge. Welke groenbemester is de beste (bijvoorbeeld Phacelia)?


Groenbemester afstemmen op grondsoort en eventuele aaltjes. Gemiddeld ligt de afbraak van het wortellesie-aaltje .

De groenbemester welke zich de laatste jaren in een opkomende populariteit kan verheugen. Deze soort, Avena strigosa werd evene, zandhaver of evie genoemd en werd. Ook kan een groenbemester stikstof vastleggen, waardoor uitspoeling kan worden. Ken uw aaltjessoorten en kies de juiste groenbemester ! Mengsels groenbemester drukken. N-bemestingsadviezen voor groenbemesters zijn vooralsnog niet beschikbaar.


Wie geen kolen teelt, kan. Op initiatief van CLM en DLV Plant heeft . De keuze van uw groenbemester na uw hoofdteelt hangt reeds lange tijd van. Aan het gebruik van groenbemesters binnen de vergroening is een aantal. Zaaitijd: april- september.


De teelt van een groenbemester lukt niet altijd even goed. Een goede groenbemester heeft echter vele voordelen. Zo voorkomt deze afspoeling van . Zowel voor enkelvoudig - gebruikt als aaltjeskiller - en . Het heeft een resistentie tegen het aaltje pratylenchus penetrans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts