maandag 11 december 2017

Pronkbonen ah

Pronkbonen zijn er in veel soorten. Ik beschrijf nu de soort die in mijn moestuin staat, roze met paarse bonen. Ah , ik had dit jaar ook de gele ronde komkommers, waren zeer lekker, . Benaming bonen en zaaien in SFG?


Gekookt zijn ze erg lekker, maar probeer de snijbonen ook eens te roerbakken samen met wat spekjes en . De herkomst van deze pronkboon is niet helemaal duidelijk.

Waarschijnlijk vindt hij zijn oorsprong in het Zuid-Hollandse Aalsmeer. Kan zeer jong als snijboon en later ook als. Kweek zelf in mijn tuin pronkbonen (pronkers) zijn het zelfde als snijbonen alleen.


Ze zijn ook erg decoratief door hun vlindervormige bloemen . Sperziebonen doen het meestal prima, zo ook pronkbonen. Dan ben ik er vast nog een aantal . Toch heeft zelfs Albert Heijn een recept met deze groente op de . Ahum ik heb gesmokkeld met de sperziebonen van de AH.

Bereiden: verwijdere de puntjes en was de snijbonen. Pan: kook de snijbonen 8-minuten . Ik kan wel een hele mand voor je maken, met ook wat wortels en pronkbonen. Liever je bent geweldig. Gebruiksaanwijzing AH Moestuintjes. Alles wat groeit krijgt een kans.


StatCounter - Free Web Tracker and Counter. Deze klimmende bonen onderscheiden zich door een robuustere groei, en doordat de wortel vaak knolvormig verdikt is. Is sterker tegen ziekten en.


De pronkbonen hebben wij allemaal in de kas voorgetrokken. Gelukkig was daar de Albert Heijn. Recept voor “Borlotti- en pronkbonen met salie, tomaat en knoflook” uit “delicious.


Nou lekker dan kom ik bij de AH , geen sperzieboon of snijboon te krijgen want ze waren niet geleverd. We eten dus broccoli vanavond X-D. Hij heet niet voor niets . Meer courgette- en pompoenrecepten zijn te vinden op de site van Albert Heijn.


Ook kun je snijbonen gebruiken in plaats van pronkbonen. Doe er nu een paar rijtjes tuinbonen, pronkbonen en erwten bij voor een.

Peulvruchten kun je weglaten of vervangen door noten. In plaats van pasta neem je courgettepasta (tegenwoordig bij de AH ).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts