woensdag 22 februari 2017

Geranium zaden oogsten

Als je het eerste deel over het zelf zaden oogsten nog niet hebt gelezen, kijk dan eerst even op de bladzijde. HalloWanneer neem ik best zaad van mijn geraniums ? Zaden winnen posts jun. Hoe zaden nemen van deze planten posts apr. Bij weer andere soorten, zoals geraniums , moet je er vroeg bij zijn om zaden te kunnen oogsten , want zodra ze rijp zijn, .

Met dit stappenplan weet je precies hoe je dat aanpakt. Knip bijvoorbeeld niet alle . De ware tuinliefhebber zal dit jaar zeker niet vergeten om zijn geranium zaden te . Geranium zaden zaaien, veel gezelligheid oogsten ! Vaste plant die de gehele zomer bloeit met paarsblauwe bloemen. Trekt enorm veel vlinders aan.


Zaaien op zaaibed tijdens de zomer. Hoi, Ik heb dit jaar zelf geraniums gezaaid met gekocht zaad.

Nu wil ik zelf uit deze geraniums zaad zien te winnen voor het volgende seizoen. Zelf je zaden oogsten om die volgend jaar weer te gebruiken in je moestuin is helemaal niet zo moeilijk. Ik laat je hier zien hoe je dat doet.


Het oogsten , bewaren en ruilen van zaden is een plezierige bezigheid. Bij sommige soorten moet je er snel bijzijn: planten als tuingeraniums , viooltjes en . In een goede potgrond mogen er geen ongedierten of onkruidzaden zitten. De stekken en het zaad komen dan 1 in contact met de vochtige grond wat . Als je ervoor kiest je geraniums op te kweken uit zaad , zaai ze dan direct in de volle grond. In dit geval zullen de planten er langer over doen om te groeien en te . Ik heb zaadjes van geraniums gekregen van een vriendin van mij.


Het zaad wordt nu gelijkmatig over de grond verdeeld. Ontbrekend: oogsten Zaad in een doosje - Tallsay. Oogst de zaaddozen vlak voor ze opengaan , want bij sommige planten, zoals geranium , springen de rijpe zaden zo weg . In het najaar als er veel verwelkte bloemen zijn kun je er veel tergelijkertijd oogsten. Pluk de verwelkte bloemen die al rijp zijn van de plant en.


Koop gemakklijk online onze zaden en tover uw tuin of balkon voordelig om tot. Zodra planten zijn uitgebloeid in de nazomer of herfst kunnen hiervan de zaden geoogst worden.

Het is een leuk en spannend werkje om daar in het voorjaar .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts