maandag 29 september 2014

Ficus ginseng verliest blad

Ik heb deze boom sinds maanden. Elke dag verliest hij echt ongeveer meer dan blaadjes. Ik zie de boom steeds dunner qua blaadjes , volume worden. Mijn ficus ginseng gaat dood?


Bonsai forum - Bonsai Empire mrt.

Ficus verliest veel bladeren ! Weet iemand waarom mijn bonsai boompje al zijn blaadjes verliest ? Zie pot, dit is van één dag. Op de grond liggen nog een stuk. Ik ben er erg tevreden mee maar hij verliest veel bladeren , voornamelijk nieuwe bladeren (zie foto). Deze zijn vaak eerst roodachtig aangelopen, en . Hij staat binnen, heeft een paar gelige blaadjes maar ziet er gezond uit.


Wat bij mij heel goed helpt is hem een dompelbad geven.

Een uurtje in een bak met water laten staan en een dag later is ie weer helemaal vol . Bladval is normaal en met name in de wintermaanden, zoals dat ook in de natuur het geval is. Dat kan de oorzaak zijn wanneer de bladeren gaan afvallen. Uitsluitend bedoeld ter decoratie, . Andere oorzaken voor als de plant blad verliest , kunnen zijn dat hij op de tocht staat of . Verder is het belangrijk dat deze plant niet op de tocht staat, dan verliest hij zijn blaadjes.


In het bijzonder, sommige bonsai rassen zijn vaak gevoelig voor de verkeerde zorg maatregelen. We geven niet teveel water , gewoon is keer per. Dan kan het zijn dat de ficus een . Die ficus ginseng zit nou in zn stom mandje, hopelijk over een paar. Als een bonsai zijn blad verliest hoeft hij niet dood te zijn maar kan in . Dat komt vooral doordat de verzorging niet echt moeilijk is. Zo nu en dan wat water en een.


Azalea Hortinno Hortinno White. Zoals is te zien op de video. Uw kamerbonsai is meestal afkomstig uit het Verre Oosten.

De bladeren worden groter en slap, de afstand tussen de bladeren wordt groter en de bladeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts