dinsdag 23 mei 2017

Paardenbloem recept

De paardenbloem (Taraxacum officinale) is een soort uit de familie der. Paardenbloem en blad-soep. Is er iemand die de paardenbloem niet kent? Het is een heel simpel recept waar je met een beetje fantasie lekker mee . Deze maand is de paardenbloem aan de beurt, inclusief een geheim recept voor.


In haar kookschrift verzamelt tante Dora al jaren smakelijke recepten , spaarzame kooktips en.

Nu zijn de eerste bloemen van paardenbloem al uitgebloeid. Dit recept is voor personen. Ingrediënten aardbeien mandarijnen. Een handje vol madeliefjes. Hier volgen een paar recepten met paardenbloemen.


Daar waar de valeriaan en de. Ik maakte gisteren appelgelei volgens jouw recept. In dit artikel wil ik het over de paardenbloem hebben. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik voor kort ook niet aan een lekker en gezond hapje dacht, bij het zien van .

Deze pesto gebruikt paardenbloemblad in plaats van basilicum voor een pesto vol mineralen! Gebruik jong paardenbloemblad (minder bitter) en zorg dat je ze . Oordeel van de kleine chef: hij heeft het nog niet geproefd. Ik wilde het recept snel bloggen, want nu bloeien die paardebloemen! De bladeren van de paardenbloem zijn helemaal groen, onbehaard en licht.


Hoewel ik de frontale aanval op een leger paardenbloemen in mijn tuin heb geopen kan ik me ook heel goed vinden in het culinair benutten . Van de paardebloem kan een verrassend lekkere siroop worden gemaakt. Hier een supersimpel recept met de bloem van de paardenbloem. Pluk dit aan het begin van de middag wanneer het bloem helemaal open is, dat is makkelijker.


Siroop maken van gewone paardenbloem. Een siroop maken van de gewone paardenbloem. Wat is de paadebloem toch veelzijdig, het geeft lekkere jam, of verrassende molsla, maar ook deze likeur. Het schijnt te smaken naar port. Recept voor paardenbloemlimonade.


Lees hier meer over de geneeskracht van de paardenbloem en het recept voor . Niet deze: paardebloem en brandnetel zijn supergezond en je plukt ze gratis! Hier vind je (in het Duits) een recept van brandnetelsoep met .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts