maandag 16 mei 2016

Kh verhogen

Een vijver algenvrij maken – Hoe doe je dat ? Vijvers met veel algen is vaak een hoop ergernis bij de . De KH wordt uitgedrukt in º dH via een wat moeilijker omrekening, en is een maat. Kan ik deze waarden verhogen enkel door water te verversen? Over het wel of niet verhogen van de KH waarde is al veel geschreven, dus ik vermoed dat je vragen beantwoord zullen worden.


Kalium(bi)carbonaat en effect op pH - Analytische chemie.

Verhogen KH van (aquarium)water posts apr. De waterhardheid van de vijver verhogen kan met verschillende producten. Lees alles over de GH-, KH en PH-waarde van vijverwater en hoe je de kwaliteit van. GH-Extra is een snelwerkend middel om de hardheid direct te verhogen , . Hoi allemaal, Mijn verkoper had me aangeraden mijn kh (die te laag is, nl.


7) te verhogen met bicarbonaten van bij de aphtoker. Wat me opvalt zijn de lage waardes van Gh en Kh. Klopt het dat deze belangrijk.


De carbonaathardheid of KH-waarde is een maat voor de hoeveelheid gebonden.

KH Balance is een snel werkend middel ter verhoging van de KH waarde. Wordt toegepast bij vijvers met een te lage hardheid. Dat was ook duidelijk te . Ik heb in mijn aquarium een ph waarde van 6. Regelmatig lees en hoor ik dat mijn kh best rond . Wil je op een veilige manier de COverhogen in je aquarium. Bekijk alle reacties via groeninfo. KH -waarde-vijver- verhogen.


Leidingwater toevoegen (heeft een KH van rond de 8). Mijn water waardes blijven redelijk stabiel. Nu heb ik nog niet super veel lps en Sps . Ik zie geen afwijkend gedrag bij mijn vissen hoor.


Maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. KH werkt als buffer voor je pH (en andersom) je kan niet je KH verhogen zonder effect op je pH. Chemie ABC voor de zee-aquariaan: de carbonaathardheid ( KH ). Lees hier wat waterwaarden zoals pH, gH, kH , O CO NO POetc.


Ook bestaat er een ander middel, Maerl.

De kH waarde geeft de carbonaathardheid aan. Dit zijn de carbonaat en bicarbonaat ionen in het water. Door vervuiling zal deze waarde verhogen.


GH Plus is een zeer werkzaam middel om de totale hardheid van het vijverwater te verhogen. Een natuurlijke hardheid verhoger voor zowel de GH als de KH , en bestaat uit meer dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts