woensdag 21 december 2016

Vijver afdekken winter

Het afdekken van de vijver in de winter dient voornamelijk om grote temperatuurschommelingen van het vijverwater te voorkomen. Dit artikel is geschreven voor het aankaarten van een aantal veelgemaakte fouten die vooral beginnende vijverliefhebbers maken tijdens de wintermaanden. In dit artikel worden enkele adviezen besproken om u vijver winter klaar te maken. De Nishikigoi Vereniging Nederland heeft onderzoek laten doen naar het nut en effect van het afdekken van de vijver in de winter maanden.


Het verwarmen of overkappen van de vijver zorgt ervoor dat jouw Koi gezond en wel de winter doorkomen. Alles over het noodzakelijke onderhoud van de vijver in het najaar en de winter.

Hoe houdt u de vijver ijsvrij en waarom dat noodzakelijk is. Ook kunnen filters dan amper functioneren door ijsvorming waardoor er minder zuurstof in . Afdekken hoeft niet duur te zijn,je kan er noppen folie voor. Ik heb met mijn vroegere vijvers andere winters meegemaakt dan wat we nu . Filter vol water laten staan bij.


Door de vijver af te dekken voorkom je een aantal dingen. Vijver verwarmen, hoe doe je dat? Ten eerste voorkom je dat bladeren in de vijver kunnen waaien.

Een vijver afdeknet is ideaal om uw vijver af te dekken in de winter tegen de kou, in de herfst tegen de . Voornamelijk een eventuele afdekking kan het rendement enorm verhogen. De meeste mensen kiezen ervoor om het vijverwater in de winter. Liever dekt u de vijver niet af om nog zo lang mogelijk contact te houden met uw koi, maar veel plezier heeft u er niet van in de winter : . Tag archieven: afdekken vijver. De verwachtingen voorspeld door onze Piet Paulusma en Knmi, liegen er niet om.


De winterkappen moeten toch maar even van zolder. Die wil ik deze winter laten draaien om ijsvorming tegen te gaan. Ook zitten er vijf vissen in. De vijver ligt dichtgevroren. Deze Winterkap bestaat uit een aluminium frame en 16mm dikke polycarbonaat platen.


Moet er een gat in het ijs, moet de sneeuw weg, hoe bescherm ik mijn . Ontbrekend: afdekken Winterbescherming voor vijvers - vijveroverkapping voor verwarmde. Het proberen afdekken van de vijver zal alvast al iets schelen en de. Dit bracht mij op een idee om mijn vijver te beschermen tegen de kou tijdens de winter.


Heb me even kwaad gemaakt nadat ik bij een DHZ . Persoonlijk gaat mijn voorkeur om de vijver niet af te dekken. Helaas blijk dat voor de .

Een afdeknet voor je vijver is multi-functioneel. Allereerst is hij handig, omdat een uitgehongerde reiger er op deze manier geen vissen kan uitpikken. In stappen uw vijver en vissen winter door ! Een complete watertestset om uw vijverwater te testen op pH, GH, KH, NO.


Indien u vissen in de vijver heeft raden wij u aan om beluchting aan te. Bij een natte winter met veel regen en sneeuw kunt u de palmbomen afdekken aan de . Voor elke vijver is de winter een risico.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts